flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З стану роботи зі зверненнями громадян в Інгулецькому районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області в 2019 році

В Інгулецькому районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області робота зі зверненнями громадян проводиться на підставі Закону України “Про звернення громадян” від 02.10.1996 року № 393-96/ВР, Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян), Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи зі зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах, розроблених Державною судовою адміністрацією України у 2003 році, Інструкції користувача КП «Д-3».

        Відповідно до посадової інструкції заступника  керівника апарату суду, затвердженої наказом начальника ТУ ДСА в Дніпропетровській області № 18-О від 03.10.2016 (з наступними змінами), організація роботи відповідальною особою за роботу зі зверненнями  громадян, наказом голови Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу від 20.12.2016 року № 94-З, призначено заступника керівника апарату суду Чариєву О.Д.

          Всі пропозиції, заяви та скарги громадян, що надходять до суду, які підлягають розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян», проходять реєстрацію в системі автоматизованого документообігу суду, та передаються голові суду на резолюцію. Після резолюції голови суду звернення громадян передаються заступнику керівника  апарату суду для опрацювання.

         Заступником керівника апарату суду заповнюється електронна картка на звернення громадян в КП «Д-3», в розділі «Звернення громадян», а також пропозиції, заяви та скарги реєструються  в журналі, форма якого встановлена додатком 2  до Інструкції  з діловодства за зверненнями громадян.

Відповідно до п.2 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, для реєстрації усних і письмових звернень допускається журнальна форма в організаціях з річним обсягом надходження до 600 пропозицій, заяв та скарг, а також такою кількістю звернень громадян на особистому прийомі. Оскільки в суді річний обсяг надходжень пропозицій, заяв і скарг менше 600, здійснюється журнальна  форма  їх  реєстрації.

Згідно з вимогами Інструкції, кожному зверненню присвоюється відповідний індекс, який складається із першої літери прізвища заявника та порядкового номера звернення. Кожне звернення оформлюється в окреме провадження,  в якому зазначається прізвище заявника, індекс звернення, стислий зміст пропозиції, заяви або скарги, кількість аркушів. Матеріали звернення підшиваються в провадженні згідно з вимогами Інструкції з діловодства, зі складанням  опису.

        В суді ведеться особистий прийом громадян головою суду, а також керівником та заступником керівника апарату суду.

Наказом голови суду № 85-З від 06.12.2016 року (зі змінами, внесеними наказом № 69-З від 27.12.2018 року) затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу. Відповідно до визначеного порядку прийому громадян, особистий прийом громадян в Інгулецькому районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області здійснюється головою суду один раз на тиждень у встановлені години, керівником та заступником керівника апарату суду щоденно, протягом робочого дня. Встановлено, що, у разі неможливості вирішення питання, з яким  звернувся на особистий прийом громадянин, таке звернення реєструється та розглядається в загальному порядку. 

Крім того, окремими наказами призначаються особи, відповідальні  за організацію особистого прийому громадян головою суду (останній наказ - № 3-З від 28.01.2019 року). Для організації прийому громадян головою суду передбачено ведення Журналу обліку особистого прийому громадян, форма якого встановлена Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян.

 

Протягом  2019 року до Інгулецького районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області надійшло 15 звернень від фізичних осіб, в тому числі – одне –колективне звернення та один запит від адвоката. В 2019 році надійшло на 2 звернення більше, ніж в 2018 році.

 

Звернення, що надійшли до суду в 2019 році, відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 можливо класифікувати наступним чином:

 

-   за видами:   заяви – 14;

                        скарги – 1.         

-  за ознакою надходження:  первинні – 13; 

                                            повторне – 2.

-  за формою надходження: поштою – 1;

                                               на особистому прийомі – 4;

                                               електронною поштою – 9 (в тому числі із застосуванням електронної форми звернень громадян – 6, два звернення надійшли за належністю з Державної судової адміністрації України);

                                             з використанням підсистеми «Електронний суд» - 1.

 

-    за суб`єктом:           індивідуальне –14;

                                               колективне – 1.

Класифікувати звернення, що надійшли в  2019 році за   соціальним станом та належністю авторів звернень до певних категорій громадян (учасник війни, інвалід, одинока мати та ін.) неможливо, оскільки в заявах та скаргах  ці  дані  авторами  не  зазначаються.

          

         На контролі в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області жодне звернення в 2019 році не перебувало.

          

         Питання, з якими  звертались  заявники  до  суду  в  2019  році:   

  1. Про надання інформації (щодо функціонування підсистеми «Електронний суд», щодо того, на якій посаді працювала в суді певна особа (за адвокатським запитом) – 2.
  2. Щодо надання роз’яснень стосовно подання позовної заяви, заяви з процесуального питання до суду, видачі копії рішення у справі, в тому числі направлення його поштою – 9.
  3. Стосовно здійснення аналізу судової практики по справам про захист прав споживачів на залізничному транспорті – 1.
  4. Питання щодо визнання за особою П. правосуб’єктність Людини і Громадянина – 2 (первинне та  повторне).
  5. Скарга на рішення суду у цивільній справі – 1.

 

         Всі п'ятнадцять звернень розглянуті  з наданням письмових відповідей по  викладеним питанням.

         В  колективному  зверненні Костогргиза Р.О. та Процька М.І. стосовно роботи підсистеми «Електронний суд» відповідь  по суті  надано на одне питання, два питання не мали характеру звернення, в розумінні Закону України «Про звернення громадян», тому  залишені без розгляду.

         Процьку М.І. на пропозицію щодо здійснення аналізу судової практики по справам про захист прав споживачів на залізничному транспорті повідомлено, що дана тема не є актуальною, оскільки такі справи до суду протягом трьох останніх років не надходили.

         Рейх М.П., Ячмінь В.В., Заєць А.С., Бунчук О.А. роз’яснено порядок звернення до суду з позовною заявою, іншою заявою, в тому числі - шляхом використання підсистеми «Електронний суд», Дзюбі О.В., Борисенко С.В. та Ячмінь В.В. роз’яснено порядок отримання копії рішення суду, в тому числі – направлення електронного примірника рішення на електронну адресу учасника справи.

         Адвокату Жорніченко Д.В.  надано інформацію стосовно  періоду роботи та посади, на якій працювала в Інгулецькому районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області особа Я.

         Петрунчаку М.І. роз’яснено порядок звернення до суду з позовною заявою для захисту своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод та інтересів.

         Перевичко О.Б., яка надіслала на ім`я голови суду скаргу на рішення суду у цивільній справі, роз’яснено механізм оскарження судового рішення та зміст адміністративних повноважень голови суду, відповідно до яких голова суду не може впливати на інших суддів в процесі здійснення судочинства.

         Угольков В.В. надіслав  до суду  заяву та клопотання, розглянуті судом відповідно до Закону України «Про звернення громадян», які стосувались питань досудового розслідування справи щодо Уголькова В.В., та в яких він просив суд порушити нове кримінальне провадження стосовно посадових осіб органів поліції, обєднати кримінальні провадження, обрахувати матеріальну і моральну шкоду, спричинену Уголькову В.В. діями правоохоронців та інші, на які йому було роз’яснено порядок порушення кримінальних справ, об`єднання досудових проваджень, призначення експертиз для обрахування спричиненої шкоди та т.ін.

 

Всі звернення громадян,  що надійшли до суду в 2019 року,  розглянуті в установлені законодавством строки  -  від 1 до 10 днів.

 Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу, затвердженому наказом № 85-З від 06.12.2016 року, голова суду здійснює особистий прийом громадян один раз на тиждень, щовівторка, за попереднім записом.

2019 році на особистий прийом до голови суду записувалось дві особи.

Ромаєвій А.Г. головою суду особисто роз’яснено її право, як співвласника майна, взяти участь в торгах по продажу частки цього майна, конфіскованої за вироком суду.

Кокоуліній С.В. роз’яснено вимоги Інструкції з діловодства в судах та процесуального законодавства щодо подачі до суду оригіналу процесуального документа, а не його ксерокопії.

 Як вбачається, серед громадян та юридичних осіб стає популярним звернення до суду за допомогою інтернету.

Питання, з якими громадяни  звертаються за допомогою електронної форми звернень громадян, зазвичай, не містять скарг чи пропозицій. Стосуються питань, відповіді на які можуть бути надані  працівниками  суду в момент звернення. Але, у зв`язку з тим, що у м.Кривому Розі підприємством ПАТ "Укртелеком" послуги телефонного зв`язку  абонентам (як фізичним, так і юридичним особам, в тому числі - органам державної влади та місцевого самоврядування) надаються незадовільної якості, інтернет найчастіше залишається єдиним засобом зв`язку між  судом  та  громадою.