flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи зі зверненнями громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу в 2017 році


  В Інгулецькому районному суді м. Кривого Рогу робота зі зверненнями громадян проводиться на підставі Закону України “Про звернення громадян” від 02.10.1996 року № 393-96/ВР, Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян), Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи зі зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах, розроблених Державною судовою адміністрацією України у 2003 році, Інструкції користувача КП «Діловодство-3».

  Відповідно до посадової інструкції заступника  керівника апарату суду, затвердженої наказом начальника ТУ ДСА в Дніпропетровській області № 18-О від 03.10.2016 (з наступними змінами), відповідальною особою за роботу зі зверненнями  громадян, наказом голови Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу від 20.12.2016 року № 94-З, призначено заступника керівника апарату суду Чариєву О.Д.

 Всі пропозиції, заяви та скарги громадян, що надходять до суду, які підлягають розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян», проходять реєстрацію в системі автоматизованого документообігу суду, та передаються голові суду на резолюцію. Після резолюції голови суду звернення громадян передаються заступнику керівника  апарату суду для опрацювання.

 Заступником керівника апарату суду заповнюється електронна картка на звернення громадян в КП «Діловодство-3», в розділі «Звернення громадян», а також пропозиції, заяви та скарги реєструються  в журналі, форма якого встановлена додатком 2  до Інструкції  з діловодства за зверненнями громадян.

Відповідно до п.2   Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, для реєстрації усних і письмових звернень допускається журнальна форма в організаціях з річним обсягом надходження до 600 пропозицій, заяв та скарг, а також такою кількістю звернень громадян на особистому прийомі. Оскільки в суді річний обсяг надходжень пропозицій, заяв і скарг менше 600, здійснюється журнальна  форма  їх  реєстрації.

Згідно з вимогами Інструкції, кожному зверненню присвоюється відповідний індекс, який складається із першої літери прізвища заявника та порядкового номера звернення. Кожне звернення оформлюється в окреме провадження,  в якому зазначається прізвище заявника, індекс звернення, стислий зміст пропозиції, заяви або скарги, кількість аркушів. Матеріали звернення підшиваються в провадженні згідно з вимогами Інструкції з діловодства, зі складанням  опису.

 В суді ведеться також журнал обліку особистого прийому громадян головою суду. Наказом голови суду № 85-З від 06.12.2016 року затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу. Встановлено, що, у разі неможливості вирішення питання, з яким  звернувся на особистий прийом громадянин, таке звернення реєструється та розглядається в загальному порядку.

 

Протягом 2017 року до Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу надійшло 25 письмових та 1 усне звернення.

25 звернень - від фізичних осіб, 1 звернення - від  юридичної особи.

Протягом 2016 року до Інгулецького районного суду надійшло 9 звернень громадян,  тобто,  в 2017 році  до суду надійшло майже втричі більше звернень, ніж  за попередній рік.

 

Звернення, що надійшли до суду в 2017 році можливо класифікувати відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858:

 

- за видами:  скарги – 2,

                     заяви – 24;

 

                                               - неодноразове - 3.

 

                                               - на особистому прийомі - 13

(12 -  письмових - подані до канцелярії суду;

1 - усне - подане на особистому прийомі у голови суду);

- поштою - 5.

- за суб`єктом: 

                      індивідуальне - 26.

  Класифікувати звернення, що надійшли в  першому півріччі 2017 року за   соціальним станом та належністю авторів звернень до певних категорій громадян (учасник війни, інвалід, одинока мати та ін.) неможливо, оскільки в заявах та скаргах ці дані авторами не зазначаються.

         Жодне  звернення не перебувало на контролі.     

         Питання, з якими  звертались  заявники  до  суду  в  2017  році:

  1. Клопотання про захист в судовому порядку порушених прав  (без подачі позовної заяви, заяви) - 7 ; .
  2. Незадоволення діями суддів при розгляді справ, відкритті

         провадження - 6  

  1. Незадоволення винесеним судовим рішенням - 1
  2. Надання інформації по справам, консультацій з правових питань - 6
  3. З інших питань - 5
  4. Не містило вимоги - 1 .

 

  Звернення, що були надіслані громадянами до суду за допомогою відповідного сервісу на веб-сайті суду стосувались питань:

         - надання інформації по справам, що перебувають або перебували на розгляді в суді (про повідомлення дати судового засідання, дати направлення справи до Вищого спеціалізованого суду) - 2;

         -   про надання консультацій з приводу звернення до суду (які документи необхідно подавати, до якого суду, на які реквізити сплачувати судовий збір) - 4.   

 

  Результати розгляду звернень громадян Інгулецьким районним судом м.Кривого Рогу  в  2017 році: 

         - розглянуті з наданням відповіді -  24

         - повернуто - 2

          

  Одне звернення (заява ОСОБА_1) повернуто заявнику як таке, що не містило конкретної вимоги, відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян".    

  Одна скарга ОСОБА_1 на бездіяльність адвоката ОСОБА_2, якого було призначено для надання ОСОБА_1 безоплатної правової допомоги, та стягнення з нього коштів за матеріальні та моральні збитки, повернута  за   заявою  скаржника.

  Повторна скарга ОСОБА_1 на бездіяльність адвоката ОСОБА_2 направлена  до  Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги для оцінювання якості, повноти та своєчасності надання  адвокатом  ОСОБА_2 безоплатної вторинної правової допомоги, та, у разі наявності підстав, направлення звернення в комісію з оцінки  якості надання вторинної правової допомоги при Раді адвокатів Дніпропетровської області.

 

  В лютому 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу з заявою про стягнення з адвоката ОСОБА_2  матеріальних та моральних збитків, спричинених його бездіяльністю, на яку йому було  роз`яснено  порядок звернення до суду  для захисту права цивільного.

  На заяву ОСОБА_1 про передачу іншому судді його позовної заяви про стягнення з  адвоката ОСОБА_2 матеріальної та моральної шкоди, яка перебувала в провадженні судді Нестеренко О.М. та була повернута  позивачу у зв`язку з неусуненням  недоліків,  було роз`яснено порядок розгляду заяв про відвід судді та повідомлено, що повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню  з позовом  до суду.

  Два звернення від ОСОБА_1 (усне та письмове) надійшли щодо повернення йому документів, долучених до скарги, яка була направлена до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. На письмове звернення йому було пояснено, що документи надіслані разом зі скаргою до Центру. Після другого звернення судом було надіслано лист до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги щодо повернення документів ОСОБА_1 Документи  повернуті заявнику.

  Громадянка ОСОБА_3тричі протягом року зверталась до голови суду із заявою відреагувати на порушення, на її погляд, суддею Нестеренком О.М. її прав при розгляді справ, а саме - не витребування ним доказів по справі, не ознайомлення її з витребуваними доказами;  винесення суддею Нестеренком О.М. судового наказу, який порушує її права.

  Заявниці роз`яснювалось, що втручання у здійснення правосуддя забо-роняється, в тому числі,  і  голові  суду, що надання доказів у справі, ознайомлення з матеріалами справи, в тому числі з витребуваними доказами  - процесуальне право сторони, а не обов`язок суду.

  Громадянину ОСОБА_3, який скаржився на тривалий розгляд   справи  про визнання батьківства, та просив  голову суду вжити заходів  для  прискорення  розгляду  справи,  також було роз`яснено про неможливість  втручання  у  здійснення  правосуддя.

  ОСОБА_4- представнику  ПАТ КБ "ПриватБанк" на заяву, яка надійшла з Державної судової адміністрації України, щодо порушення судом строків відкриття  провадження за позовами ПАТ КБ "ПриватБанк", надана детальна інформація про рух позовних заяв, дати  відкриття  провадження у справах. Відповідно до проведеної перевірки  повідомлено, що порушень строків відкриття провадження  по справам,  зазначеним  у зверненні, не встановлено.

  Громадянці ОСОБА_5, яка надіслала електронне звернення до суду щодо втрати нею паролю до кабінету електронних сервісів, було рекомендовано звернутись  до ДП "Інформаційні судові системи".

 

  В червні 2017 року до суду надійшла заява ОСОБА_6 щодо повідомлення йому причин вбивства  ОСОБА_7 та чому громадянка ОСОБА_8 9 років не живе в своєму будинку.

  Судом було роз`яснено заявнику, що звернення до суду громадян, які не є учасниками судового процесу, щодо розгляду конкретних справ, судом не розглядаються тому в цій частині звернення залишено без розгляду.

  Щодо непроживання громадянки ОСОБА_8 в будинку,  повідомлено, що  суд захищає громадян шляхом розгляду справ. ОСОБА_8 до Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу із заявою щодо захисту її прав не зверталась.

  На друге звернення ОСОБА_6, яке стосувалось спору стосовно квартири, що належала ОСОБА_9, судом було  роз`яснено, що для захисту права в судовому порядку необхідно звернутись до суду із позовною заявою, оформленою відповідно до вимог законодавства та рекомендовано звернутись до центру з надання безоплатної правової допомоги.

Подібні роз`яснення - стосовно порядку звернення до суду з позовом -  протягом року надавались судом громадянину ОСОБА_10 на три його звернення  щодо спору стосовно будинку,  який  належав його батькам.

Всі звернення громадян,  що надійшли до суду в 2017 році,  розглянуті в установлені законодавством строки  -  від 2 до 10 днів.

Станом на 1 січня 2018 року нерозглянуті звернення громадян  в Інгулецькому  районному  суді   м.  Кривого Рогу - відсутні.

 

  Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу, затвердженому наказом № 85-З від 06.12.2016 року, голова суду здійснює особистий прийом громадян один раз на тиждень, щосереди, за попереднім записом.

  Всього в 2017 році на особистий прийом до голови суду записувалось дві особи: ОСОБА_11 - із запитом щодо зняття арешту з майна, якому  голова  суду на прийомі роз`яснив порядок звернення до суду за захистом своїх прав, та ОСОБА_12 - зі скаргою щодо розгляду справи суддею Соловйовою Л.Я., якій було роз`яснено, що голова суду не може втручатись у розгляд справ іншими суддями.

  Крім того, у разі, якщо громадяни бажають  попасти на прийом до голови суду в інші дні тижня або без попереднього запису, голова суду, за можливості, їх приймає.  Так, громадянин  ОСОБА_1 неодноразово  перебував на особистому прийомі  голови суду з приводу його скарг, заяв, позовних заяв про стягнення коштів з адвоката  ОСОБА_2 та отримував роз`яснення щодо порядку звернення до суду за захистом своїх прав.

  У разі, якщо  питання неможливо вирішити на особистому прийомі, усне звернення реєструється, питання вивчається, готується письмова відповідь та надсилається  заявнику - так було зареєстроване  та опрацьоване усне звернення ОСОБА_1  до голови суду на особистому прийомі.

 

Виконавець: керів.апарату О.В.Козаченко