flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи зі зверненнями громадян в Інгулецькому районному суді м. Кривого Рогу в першому півріччі 2017 року

 


        В Інгулецькому районному суді м. Кривого Рогу робота зі зверненнями громадян проводиться на підставі Закону України “Про звернення громадян” від 02.10.1996 року № 393-96/ВР, Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої Наказом ДСА України № 173 від 17.12.2013 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян), Методичних рекомендацій по організації та веденню роботи зі зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах, розроблених Державною судовою адміністрацією України у 2003 році, Інструкції користувача КП «Діловодство-3».

        Відповідно до посадової інструкції заступника  керівника апарату суду, затвердженої наказом начальника ТУ ДСА в Дніпропетровській області № 18-О від 03.10.2016 (з наступними змінами), організація роботи відповідальною особою за роботу зі зверненнями  громадян, наказом голови Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу від 20.12.2016 року № 94-З, призначено заступника керівника апарату суду Чариєву О.Д.

          Всі пропозиції, заяви та скарги громадян, що надходять до суду, які підлягають розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян», проходять реєстрацію в системі автоматизованого документообігу суду, та передаються голові суду на резолюцію. Після резолюції голови суду звернення громадян передаються заступнику керівника  апарату суду для опрацювання.

            Заступником керівника апарату суду заповнюється електронна картка на звернення громадян в КП «Діловодство-3», в розділі «Звернення громадян», а також пропозиції, заяви та скарги реєструються  в журналі, форма якого встановлена додатком 2  до Інструкції  з діловодства за зверненнями громадян.

Відповідно до п.2   Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, для реєстрації усних і письмових звернень допускається журнальна форма в організаціях з річним обсягом надходження до 600 пропозицій, заяв та скарг, а також такою кількістю звернень громадян на особистому прийомі. Оскільки в суді річний обсяг надходжень пропозицій, заяв і скарг менше 600, здійснюється журнальна  форма  їх  реєстрації.

Згідно з вимогами Інструкції, кожному зверненню присвоюється відповідний індекс, який складається із першої літери прізвища заявника та порядкового номера звернення. Кожне звернення оформлюється в окреме провадження,  в якому зазначається прізвище заявника, індекс звернення, стислий зміст пропозиції, заяви або скарги, кількість аркушів. Матеріали звернення підшиваються в провадженні згідно з вимогами Інструкції з діловодства, зі складанням  опису.

        В суді ведеться також журнал обліку особистого прийому громадян головою суду. Наказом голови суду № 85-З від 06.12.2016 року затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу. Встановлено, що, у разі неможливості вирішення питання, з яким  звернувся на особистий прийом громадянин, таке звернення реєструється та розглядається в загальному порядку.

Протягом першого півріччя 2017 року до Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу надійшло 9 письмових та 1 усне звернення від фізичних осіб,  що на 5 звернень більше,  ніж  надійшло  за  перше  півріччя  2016 року. 

Звернення, що надійшли до суду в 2017 році можливо класифікувати відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858:

 

- за видами:  скарги – 2,

                     заяви – 8;

 

                                         неодноразове - 2.

 

                                               на особистому прийомі - 9

                                              (8 -  письмових - подані до канцелярії суду;

                                             1 - усне - подане на особистому прийомі у голови суду)

 

- за суб`єктом:                                  індивідуальне - 10.

                                                                         

            Класифікувати звернення, що надійшли в  першому півріччі 2017 року за   соціальним станом та належністю авторів звернень до певних категорій громадян (учасник війни, інвалід, одинока мати та ін.) неможливо, оскільки в заявах та скаргах ці дані авторами не зазначаються.

             Жодне  звернення не перебувало на контролі.      

            Питання, з якими  звертались  заявники  до  суду  в  2017  році:

  

  1. Клопотання про захист в судовому порядку порушених прав (без подачі позовної заяви, заяви) - 3.
  2. Незадоволення діями судді при розгляді справи - 2.
  3. З інших питань - 4.
  4. Не містило вимоги - 1.

            Одне звернення (заява гр.К.) повернуто заявнику як таке, що не містило конкретної вимоги, відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян".

            Одна скарга гр.К. на бездіяльність адвоката В., якого було призначено для надання гр.К. безоплатної правової допомоги, та стягнення з нього коштів за матеріальні та моральні збитки, повернута  за   заявою  скаржника.

            Повторна скарга гр.К. на бездіяльність адвоката В. направлена  до  Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги для оцінювання якості, повноти та своєчасності надання  адвокатом  В.  безоплатної вторинної правової допомоги, та, у разі наявності підстав, направлення звернення в комісію з оцінки  якості надання вторинної правової допомоги при Раді адвокатів Дніпропетровської області.

Вісім звернень розглянуті та надані письмові відповіді  по викладеним  питанням.

 В лютому 2017 року гр.К. звернувся до Інгулецького районного суду м.Кривого Рогу з заявою про стягнення з адвоката В.  матеріальних та моральних збитків, спричинених його бездіяльністю, на яку йому було  роз`яснено  порядок звернення до суду  для захисту права цивільного.

            На заяву гр.К. про передачу іншому судді його позовної заяви про стягнення з  адвоката В. матеріальної та моральної шкоди, яка перебувала в провадженні судді Нестеренко О.М. та була повернута  позивачу у зв`язку з неусуненням  недоліків,  було роз`яснено порядок розгляду заяв про відвід судді та повідомлено, що повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню  з позовом  до суду.

            Два звернення від гр.К. (усне та письмове) надійшли щодо повернення йому документів, долучених до скарги, яка була направлена до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. На письмове звернення йому було пояснено, що документи надіслані разом зі скаргою до Центру. Після другого звернення судом було надіслано лист до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги щодо повернення документів гр.К. Документи  повернуті заявнику.

            Громадянка К. звернулась до голови суду із заявою відреагувати на порушення, на її погляд, суддею Нестеренком О.М. її прав при розгляді цивільної справи, а саме - не витребування ним доказів по справі. Заявниці було роз`яснено,  що  надання доказів у справі - процесуальне право сторони, а не обов`язок суду, та що втручання у здійснення правосуддя забороняється,  в тому числі,  і  голові  суду.     

Громадянці Б., яка надіслала електронне звернення до суду щодо втрати нею паролю до кабінету електронних сервісів, було рекомендовано звернутись  до ДП "Інформаційні судові системи".

 

В червні 2017 року до суду надійшла заява гр.К. щодо повідомлення йому причин вбивства  гр.Д. та чому громадянка П. 9 років не живе в своєму будинку.

Судом було роз`яснено заявнику, що звернення до суду громадян, які не є учасниками судового процесу, щодо розгляду конкретних справ, судом не розглядаються тому в цій частині звернення залишено без розгляду.

Щодо непроживання громадянки П. в будинку,  повідомлено, що  суд захищає громадян шляхом розгляду справ. П. до Інгулецьекого районного суду м.Кривого Рогу із заявою щодо захисту її прав не зверталась.

Всі звернення громадян,  що надійшли до суду в першому півріччі 2017 року,  розглянуті в установлені законодавством строки  -  від 2 до 10 днів.

Станом на 1 липня 2017 року нерозглянуті звернення громадян  в Інгулецькому  районному  суді   м.  Кривого Рогу - відсутні.

  Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в Інгулецькому районному суді м.Кривого Рогу, затвердженому наказом № 85-З від 06.12.2016 року, голова суду здійснює особистий прийом громадян один раз на тиждень, щосереди, за попереднім записом.

Всього в першому півріччі 2017 року на особистий прийом до голови суду записувалась одна особа - гр.Р. - щодо зняття арешту з майна.  на прийомі голова  суду  роз`яснив порядок звернення до суду за захистом своїх прав.

Крім того, у разі, якщо громадяни бажають  попасти на прийом до голови суду в інші дні тижня або без попереднього запису, голова суду, за можливості, їх приймає.  Так, громадянин  К. неодноразово  перебував на особистому прийомі  голови суду з приводу його скарг, заяв, позовних заяв про стягнення коштів з адвоката  В. та отримував роз`яснення щодо порядку звернення до суду за захистом своїх прав.

У разі, якщо  питання неможливо вирішити на особистому прийомі, усне звернення реєструється, питання вивчається, готується письмова відповідь та надсилається  заявнику.

 

 Виконавець: керів.апарату Козаченко О.В.